Tempting? Ispititoare?

March 03, 2013 Sam 0 Comments


Ispititoare, nu-i asa?

In urma acestei intrebari am zarit o intentie; o intentie la care nadajdui ca veti asista. Afirm ca imi place tot ce tine de anchete si investigatii deci, va puteti inchipui unde atintesc :) Aspir o explorare la nivelul optiunilor si judecatilor voastre.

Asadar, ati degusta reprezentarea de mai sus, intitulata "prajitura"? Negresit marea majoritate a raspunsurilor vor cuprinde un puternic si raspicat "Da" si categoric, nu cu mult timp in urma, replica mea ar fi fost aceeasi.

Nu am mai achizitionat de multa vreme prajituri din locuri cazuale (nu dau nume) insa, cu ocazia zilei de 1 martie am zis "un mic rasfat nu dauneaza" in speranta ca prajitura aici de fata era "de casa" (homemade) si pe cat posibil naturala.

Vreau sa va spun ca asteptarile mele au fost rasturnate grabnic in momentul citirii etichetei atasate ulterior pe cutie. Ah, mentionez ca inainte am intrebat doamna/ vanzatoarea din ce este facuta insa, cumva, m-am lasat convinsa de balbaielile dansei care, nu confirmau vreo pricepere. 

Orisicum, in scurt timp m-am vazut naucita in fata ingredientelor sale. O prajiturica poate fi atat de infioratoare? O "dulce" mezina poate fi atat de crunta si nemiloasa? Cu mahnire va spun ca da. Si, dupa cum urmeaza, va veti convinge singuri.

Iata taina unei "prajituri" care, sub aspect seducator, se vrea familiara:

- faina de grau
- oua
- zahar
- apa 
- sirop de glucoza 
- amulgatori E471
- agent de ingrosare E417
- agenti de... E450i - E500ii
- conservanti E202
- sare
- crema de ciocolata
- crema vanilie (amidon modificat din porumb)
- pudra
- aromatizanti: vanilina, coloranti naturali
- ciocolata neagra (zahar, unt de cacao 38%, masa de cacao 44,5%, emulsificatori: lecitina de soia)
- crema vegetala (apa, grasime vegetala hidrogenat, zahar, proteina din lapte, emulsificanti: E472b, E322, E472e, stabilizatori: E460, E466, E340, E160

Dupa enumerarea acestor "ingrediente" adjectivele mai sus prezentate mi se par de-a dreptul blande. Mica prajitura este mai mult decat infioratoare, crunta si nemiloasa, este o criminala. Da, este o criminala si subliniez aceasta notiune la propriu si la figurat.

Precum am amintit si in alte randuri, va recomand sa cititi etichetele produselor, sa cititi ce ingrediente contin "alimentele" pe care le consumati. De ce cu ghilimelele de vigoare? Deoarece unele se vor a fi alimente insa, in fond, sunt departe de a purta acest nume.

Toate "ingredientele" chimice se produc industrial si sunt ieftine. Intrebuinta lor, desigur, este de rezista in timp, de a conferi un aspect de proaspat si de a dona un gust nenatural de dulce. Iar acest gust fals ne furnizeaza adictie, renumita fraza "mai vreau o portie".

In timp raul pe care il produc acesti aditivi este nemarginit. Prin urmare, va indemn sa consumati cat mai natural posibil. Iar daca poftiti ceva dulce optati pentru un desert crud sau pentru unul "de casa" care, nu stie chineza. Optati pentru fructe ori pentru apa - cand corpul e deshidratat reclama orice si sub diverse forme. Experimentati. Beti apa, in mod deosebit seara/ noaptea si veti observa cum orice trebuinta dispare.

Revenind la interesul meu starnit mai devreme si care a zabovit inflacarat pana acum. In urma celor infatisate anterior, care este opinia voastra? Veti fi mai atenti sau veti continua sa inchideti ochii? Dar la copilul vostru veti fi mai atenti?

Cu intristare, din nou, mi-a fost adeverita convingerea ca lumea in care traim nu ne vrea sanatosi ci dimpotriva, cat mai bolnavi pentru a deveni clienti fideli ai farmaciilor, pentru a nu ramane lucizi si fericiti, pentru a nu dainui bunastarea.

In concluzie, credeti ca o prajitura, un desert sau oricare alt aliment are nevoie de toti acesti aditivi chimici pentru a fi gustos?

Si nu in ultimul rand, permiteti-mi sa initiez un cuget care, sper sa fie atat de strasnic si zdravan incat glasul sau, va adulmeca si cel mai indepartat cititor. Puterea e la noi, ea vine din informatie si actiune

Daca un numar larg de oameni ar sustine alimentatia naturala prin alegerea ei si ar ocoli tot ce contine "ingrediente" precum cele precedente, implicit alimentele procesate nu s-ar mai vinde si ar ceda lasand astfel loc celor simple si curate. 

Iar daca acest gand nu va insufleteste personal atunci, macar actionati pentru copiii si nepotii vostrii.


Va doresc desteptare si instiintare continua.
Numai bine!

0 commenti:

Leave a thought, a reflection or a wish: