Granola de casă, fără zahăr, fără coacere

September 05, 2017 Sam 0 Comments

Îmi plac fulgii de ovăz. Sunt versatili și nutritivi. Sunt potriviți pentru stilul meu de viață - sport / alimentație sănătoasă.

Am încercat multe rețete din categoria „terci de ovăz”, precum și rețete de smoothie cu fulgi de ovăz; batoane cu fulgi de ovăz.

Însă, Granola, a rămas la urmă. Din câte am observat granola din comerț conține zahăr, uleiuri și se prepară prin coacere. Fapt ce mi-a potolit interesul. Până acum - vorbesc de ani în urmă.

De recent în categoria „ustensile necesare” am adăugat un deshidrator de alimente. Ceea ce m-a determinat să-i mai dau o șansă granolei.

Am căutat rețete. Același rezultat - se prepară la cuptor. Am insistat. Și în final am încercat o variantă de granola la deshidrator la 40 de grade celsius.

Nu am fost mulțumită de rezultat. Compoziția nu se lega bine și nu era crocantă așa cum ar fi trebuit. Am încercat cea de-a doua variantă. Rezultat promițător.

Dar cea de-a treia variantă... aș putea spune... perfectă. Aceasta este granola de casă potrivită pentru oricine. E la fel de versatilă ca și fulgii de ovăz.

Se adaugă fulgi de ovăz fini.
Se adaugă semințe și nuci în funcție de preferință.
Se adaugă fructe uscate după gust.
Se adaugă îndulcitor după gust (miere / zahăr de cocos / sirop de agave / sirop de arțar).
Se adaugă condimente după gust (scorțișoară / cacao / carob / nucșoară)
Se pisează 1 banană coaptă (banana a făcut diferența, aceasta a legat bine compoziția și a făcut-o crocantă).
Se amestecă compoziția și se întinde pe o tavă. Se pune în deshidrator la 40 de grade celsius pentru minim 6 ore.



Varianta mea?

200 g fulgi de ovăz fini
1 lingură semințe dovleac
1 lingură semințe susan
1 lingură semințe floarea-soarelui
1 lingură arahide crude
1 lingură fulgi de cocos
1 lingură pudră de cacao
1 linguriță scoțișoară
1 lingură goji 
4-5 curmale tăiate bucăți
4 linguri sirop de agave
1 banană coaptă pisată


La temperatura de 40 de grade enzimele, vitaminele și mineralele se păstrează, ceea ce înseamnă că alimentul nostru e întreg și nutritiv. Astfel corpul nu e privat de nutrienți.

Granola de casă se poate adăuga deasupra de smoothie, se poate consuma cu lapte vegetal sau cu iaurt de cocos.



Cu drag,

             Alina

0 commenti:

Leave a thought, a reflection or a wish: